Avís Legal

1.- Titularitat: Per donar compliment amb la Llei 34/2002 d’11 de juliol, de Serveis de la Societat de la informació i de Comerç Electrònic, a continuació s’especifiquen les dades d’informació general sobre la titularitat d’aquesta Web:

Titular: PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA (PSC – PSOE)
Adreça: C./ Nicaragua 75 -77 08029 BCN
Contacte: info@socialistes.cat
Dades registrals: El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE) consta inscrito en el Registro de Partidos Políticos del Ministerio del Interior con fecha 18 de octubre de 1978 en el folio 286 del Tomo I del Libro de Inscripciones.
CIF: G08564379

2.- Condicions d’us: L’usuari s’obliga a utilitzar la informació continguda en aquesta pàgina Web per les seves pròpies necessitats exclusivament i a no realitzar directa o indirectament cap tipus d’explotació comercial dels continguts i serveis als que tingui accés.
L’usuari tindrà dret a l’accés lliure i gratuït de la informació pública recollida a la Web, no obstant el partit es reserva el dret a restringir l’accés a determinades seccions i serveis del Portal. Es intenció del PSC oferir en tot moment una informació veraç i actualitzada. No obstant, aquesta informació pot contenir incorreccions tipogràfiques o inclús tècniques i el PSC no es responsabilitza de la idoneïtat de la informació continguda a la Web.

3.- Enllaços (Links): Aquesta Web pot oferir diferents enllaços amb d’altres pàgines Web de tercers, el contingut de les quals pot variar, de forma ràpida, per les característiques pròpies d’Internet. Per tant, el PSC no es fa responsable de les informacions, serveis i continguts en general d’aquestes pàgines Web de tercers. La pàgina Web del partit és independent pel que no te cap control envers el contingut de les pàgines de tercers. Un enllaç amb qualsevol altre pàgina que no sigui del PSC no implica que aquest recolzi o accepti cap responsabilitat pel seu contingut o ús.
En el cas que el PSC tingués coneixement efectiu de que l’activitat o la informació a la que remeten aquests enllaços fos il·lícita, constitutiva de delicte o que pugui lesionar bens o drets de tercers susceptibles d’indemnització, actuarà amb la diligència necessària per suprimir l’enllaç corresponent a la major brevetat possible.

4.- Drets de propietat intel·lectual e industrial: Els drets relatius a la propietat industrial e intel•lectual (com poden ser les marques, logotips, texts, fotografies, icones, imatges, etc., així como el disseny gràfic i demés elements de software continguts en la present pàgina Web), són propietat del PSC. Per tant, estan subjectes a drets de propietat intel·lectual i industrial protegits per la legislació espanyola e internacional. Sense la prèvia autorització escrita del PSC , no està permès utilitzar, reproduir, transmetre, manipular, així como qualsevol ús que excedeixi de la utilització necessària per la visita de la pàgina i l’ús dels serveis oferts. L’accés als serveis subministrats no suposa per part del partit renuncia, transmissió, ni cessió total o parcial dels drets derivats de la propietat intel·lectual i industrial, ni atribueix drets d’utilització, alteració, explotació, reproducció, distribució o comunicació pública sobre aquests continguts sense la prèvia i expressa autorització per escrit dels respectius titulars d’aquests drets, sens perjudici del dret de visualització i obtenció de còpia privada de seguretat d’aquests continguts, sempre que aquest dret s’exerciti segons els principis de bona fe i sempre que es mantingui inalterada la propietat intel·lectual i industrial del titular d’aquests drets, s’utilitzin sense fins comercials i exclusivament per informació personal de l’usuari. La responsabilitat derivada de l’ús de materials protegits pels drets de propietat intel•lectual i industrial continguts en aquesta pàgina correspondran exclusivament a l’usuari.

5.- Ètica i responsabilitat de l’usuari de la pàgina Web: El PSC no serà en cap cas responsable de l’ us de la Web que realitzi l’usuari.
L’ usuari s’abstindrà de portar a terme qualsevol conducta en l’ús de la Web o dels recursos posats a la seva disposició que vagi en contra dels drets de propietat intel•lectual o industrial del PSC o de tercers, que vulneri l’honor, la intimitat personal o familiar o la imatge a tercers, o que siguin il•lícits o vagin en contra de la moralitat i deixarà en tot cas indemne al partit davant de qualsevol reclamació, judicial o extrajudicial, que es presenti com a conseqüència d’aquest ús. L’usuari s’abstindrà de portar a terme per qualsevol mitjà la destrucció, alteració, inutilització o danys de les dades, programes o documents electrònics que pertanyin l partit, així com la introducció o difusió a la xarxa de programes, virus, applets, o qualsevol instrument físic o electrònic que causin qualsevol tipus d’alteració a la xarxa, en el sistema, o en els equips de tercers.

6.- Llei aplicable – Jurisdicció: La resolució de qualsevol controvèrsia o divergència relacionada amb aquesta Web es regirà per la legislació espanyola, i amb competència els Jutjats i Tribunals de la ciutat de Barcelona.

Política de cookies

Què són les cookies?

Les cookies són petits arxius de dades que es reben al terminal des del lloc web visitat i s’usen per registrar certes interaccions de la navegació en un lloc web, emmagatzemant dades que podran ser actualitzades i recuperades. Aquests arxius s’emmagatzemen a l’ordinador de l’usuari i contenen dades anònimes que no són perjudicials per al seu equip. S’utilitzen per recordar les preferències de l’usuari, com ara l’idioma seleccionat, les dades d’accés o la personalització de la pàgina.

Les cookies també poden ser utilitzades per registrar informació anònima sobre com un visitant utilitza un lloc web. Per exemple, des de quina pàgina web hi ha accedit o si ha utilitzat un “banner” publicitari per arribar-hi.

Per què ACORDiCANVI utilitza cookies?

ACORDiCANVI utilitza les cookies estrictament necessàries i essencials perquè utilitzeu els nostres llocs web i pugueu moure-us lliurement, utilitzar àrees segures, emprar opcions personalitzades, etc. A més, ACORDiCANVI utilitza cookies que recullen dades relatives a l’anàlisi d’ús de la web, que s’utilitzen per ajudar a millorar el servei al client, mesurant l’ús i el rendiment de la pàgina per optimitzar-la i personalitzar-la.

Tipologia, finalitat i funcionament de les cookies

Les cookies, en funció de la seva permanència, poden dividir-se en cookies de sessió o permanents.

  • Cookies de sessió: són cookies temporals que romanen en l’arxiu de cookies del vostre navegador fins que abandoneu la pàgina web. Per tant, cap d’elles queda registrada en el disc dur de l’usuari. La informació obtinguda per mitjà d’aquestes cookies serveix per analitzar pautes de tràfic en el web. A la llarga, això ens permet proporcionar una millor experiència per millorar-ne el contingut i facilitar-ne el seu ús.
  • Cookies permanents: són emmagatzemades en el disc dur de l’usuari i el nostre web les llegeix cada cop que s’hi realitza una nova visita. Una cookie permanent posseeix una data d’expiració determinada. La cookie deixarà de funcionar després d’aquesta data. Les utilitzem, generalment, para facilitar els serveis de registre.

Addicionalment, en funció del seu objectiu, les cookies poden classificar-se de la següent manera:

  • Cookies de rendiment: Aquest tipus de cookie recorda les preferències de l’usuari per a les eines que es troben en els diferents serveis. En conseqüència aquest no ha de tornar a configurar el servei cada cop que el visita. A tall d’exemple, en aquesta tipologia s’inclouen:
    • Ajustos de volum de reproductors de vídeo o so.
    • Les velocitats de transmissió de vídeo que siguin compatibles amb el seu navegador.
  • Cookies de geolocalització: Aquestes cookies són utilitzades per reconèixer a quin país es troba l’usuari quan se sol·licita un servei. Aquesta cookie és totalment anònima, i només s’utilitza per ajudar a orientar el contingut a la seva ubicació.
  • Cookies de registre: Les cookies de registre es generen un cop l’usuari s’ha registrat o quan ha obert la seva sessió posteriorment, i s’utilitzen per identificar-lo en els serveis.

Addicionalment, alguns serveis poden utilitzar connectors amb xarxes socials com Facebook o Twitter. Quan l’usuari es registra en un servei amb credencials d’una xarxa social, autoritza la xarxa social a guardar una cookie persistent que recorda la seva identitat i el garanteix l’accés als serveis fins que expira. L’usuari pot esborrar aquesta cookie i revocar l’accés als serveis relacionats actualitzant les seves preferències a la xarxa social específica.

  • Cookies analítiques: cada cop que un usuari visita un servei, una eina d’un proveïdor extern genera una cookie analítica a l’ordinador de l’usuari. Aquesta cookie, que només es genera durant la visita, servirà als serveis del web ACORDiCANVI per identificar de forma anònima el visitant en les pròximes visites. Els objectius principals que es persegueixen són:
    • Permetre la identificació anònima dels usuaris navegants a través de la cookie (identifica navegadors i dispositius, no persones) i per tant la comptabilització aproximada del nombre de visitants i la seva tendència en el temps.
    • Identificar de forma anònima els continguts més visitats i per tant més atractius per als usuaris.
    • Saber si l’usuari que hi accedeix és nou o repeteix visita.

Descripció de cookies

Les taules que publiquem a continuació recullen de manera esquematitzada les cookies anteriorment descrites i utilitzades en el webs ACORDiCANVI:

 

  • pll_language
  • tk_ai
  • tk_tc
  • wordpress_logged_in_e3f759e69b9d173a24270fba0d477801
  • wordpress_sec_e3f759e69b9d173a24270fba0d477801
  • wordpress_test_cookie
  • wp-settings-1
  • wp-settings-time-1
  • File system
  • Database storage

 

I si no vull tenir aquestes cookies o no faig res al respecte?

Per complir amb la legislació vigent, hem de demanar el permís de l’usuari per gestionar les cookies. Si decideix no autoritzar el tractament, indicant-nos la seva no conformitat, només utilitzaríem les cookies tècniques, ja que aquestes són imprescindibles per a la navegació dins de la nostra web. I en aquest cas, no emmagatzemaríem cap cookie. En canvi, seguir navegant pel nostre lloc web sense denegar la seva autorització implica que s’accepta el seu ús.

Recordeu que si l’usuari rebutja o esborra les cookies de navegació per la web, no podrem mantenir les seves preferències, algunes característiques de les pàgines no estaran operatives, no podrem oferir serveis personalitzats i cada cop que hi navegui haurem de sol·licitar de nou la seva autorització per a l’ús de cookies.

Si tot i així, l’usuari decideix modificar la configuració del seu accés a la pàgina web, aquest ha de saber que és possible eliminar les cookies o impedir que es registri aquesta informació en el seu equip, mitjançant la modificació dels paràmetres de configuració del seu navegador. A més, pot retirar en qualsevol moment el consentiment relacionat amb la present Política de Cookies, eliminant les cookies emmagatzemades en el seu equip a través dels ajustos i les configuracions del seu navegador d’Internet.

Gestió de cookies

Com a garantia complementària a les anteriorment descrites, el registre de les cookies podrà estar subjecte a la seva acceptació durant la instal·lació o posada al dia del navegador que es faci servir, i aquesta acceptació pot en tot moment ser revocada per l’usuari mitjançant les opcions de configuració de continguts i privacitat disponibles.

Molts navegadors permeten activar un mode privat en el qual les cookies s’esborren sempre desprès de la seva visita. Depenent de cada navegador aquest mode privat pot tenir diferents noms. A continuació trobareu una llista dels navegadors més comuns i els diferents noms d’aquest mode privat:

  • Internet Explorer 8 i superior: InPrivate
  • Opera 10.5 i superior: Navegació Privada
  • Google Chrome 10 i superior: Incògnit
  • Safari 2 i superior: Navegació Privada
  • Firefox 3.5 i superior: Navegació Privada

Important: Si us plau, llegiu atentament la secció d’ajuda del vostre navegador per conèixer millor com activar el mode privat. Podreu seguir visitant els nostres webs encara que el vostre navegador estigui en mode privat, si bé com a conseqüència la navegació per aquests pot no ser òptima i algunes utilitats poden no funcionar correctament.

Com deshabilitar les cookies en els principals navegadors

Normalment és possible deixar d’acceptar les cookies del navegador, o deixar d’acceptar les cookies d’un servei en particular.

Tots els navegadors moderns permeten canviar la configuració de cookies. Aquests ajustos normalment es troben en les ‘Opcions’ o ‘Preferències’ del menú del navegador. Tanmateix, podeu configurar el vostre navegador o el vostre gestor de correu electrònic, així com instal·lar complements gratuïts per evitar que es descarreguin els Web Bugs en obrir un e-mail.

Els webs del PSC ofereixen orientació a l‘usuari sobre les passes a seguir per accedir al menú de configuració de les cookies i, si escau, de la navegació privada a cadascun dels navegadors principals:

  • Internet Explorer: Eines -> Opcions d’Internet -> Privacitat -> Configuració
  • Firefox: Eines -> Opcions -> Privacitat -> Historial -> Configuració Personalitzada
  • Chrome: Configuració -> Mostrar opcions avançades -> Privacitat -> Configuració de contingut
  • Safari: Preferències -> Seguretat

Millor Finançament

L’autogovern que necessitem requereix d’un millor finançament, tant pel que fa a la qualitat com a la quantitat. Ens cal restablir l’equitat en l’esforç de reducció del dèficit públic que s’ha desequilibrat en favor de l’Administració General de l’Estat i en detriment dels governs autonòmics i locals. Volem un finançament que,  essent solidari, no sigui injust respecte dels que més hi contribueixen i per això volem que es respecti l’anomenada ordinalitat, és a dir, que la contribució interterritorial no col·loqui en pitjor condició relativa qui contribueix amb respecte de qui se’n beneficia. Volem resoldre les disfuncions observades en el finançament de la sanitat i de la dependència, així com constituir el Consorci Tributari recollit en l’Estatut d’Autonomia. Els acords de Granada contenen els nostres compromisos al respecte.

Convé també revisar els compromisos inversors de l’Estat a Catalunya. Els darrers anys la manca de recursos ha alentit o paralitzat algunes de les inversions programades per a Catalunya que s’havien impulsat amb la intenció de donar resposta a algunes necessitats històriques i pal·liar el dèficit existent en matèria de transport viari i ferroviari. En concret, volem:

  • Recuperar el nivell d’inversió de l’Estat a Catalunya, mitjançant la pròrroga de la Disposició Addicional 3a de l’Estatut per tal de garantir que els Pressupostos Generals de l’Estat destinin el percentatge d’inversió que correspon a la participació de Catalunya al PIB.
  • Finalitzar la construcció del Corredor Mediterrani, des d’Algesires fins a la frontera francesa, connectant els ports de Tarragona i Barcelona.
  • Facilitar les connexions dels ports de Catalunya i altres grans centres productius amb el ferrocarril d’ample UIC, utilitzant mecanismes de col·laboració publicoprivada per agilitzar el desenvolupament d’aquestes infraestructures estratègiques i fonamentals per a la recuperació econòmica.
  • Millorar la xarxa de rodalies del ferrocarril, mitjançant un impuls a la modernització de les estacions, les vies, les catenàries i la senyalització.
  • Crear un consorci integrat per l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments implicats amb l’objectiu de prioritzar, executar i fer el seguiment de les inversions previstes en el Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015.
  • Finalitzar els projectes de soterrament de les vies convencionals de Ferrocarril a l’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Sant Feliu de Llobregat i Montmeló.

Espanya Federal

Hi ha un problema d’encaix entre Catalunya i la resta d’Espanya. Un problema complex, d’arrels profundes i una causa ben concreta i relativament recent: la Sentència del Tribunal Constitucional que va alterar l’Estatut aprovat en referèndum pels ciutadans i les ciutadanes de Catalunya.

L’absència de diàleg entre els governs de Catalunya i Espanya en els darrers cinc anys no ha fet sinó agreujar el problema.

Està clar que aquest problema no tindrà una solució unilateral ni il·legal. La majoria dels catalans i catalanes volen trobar una solució a través del diàleg, la negociació i el pacte, que hauria de culminar en una reforma constitucional federal.

Un pacte que hauria de servir per enfortir l’autogovern de Catalunya, millorar el seu finançament i reconèixer el caràcter plurinacional d’Espanya que ha d’esdevenir un Estat plenament federal.

Aquest pacte hauria de ser ratificat a les urnes per la ciutadania de Catalunya i el conjunt dels ciutadans i ciutadanes espanyols.

Espanya necessita una reforma profunda de la nostra Constitució. Els i les socialistes portem anys apuntant la necessitat de renovar el pacte polític, social i territorial que ens vam donar el 1978. A més de la necessària modernització i actualització del text, la transformació d’Espanya en un Estat plenament federal ha de servir també per aprofundir en la seva essència democràtica i per garantir el seu caràcter social, responent als anhels de canvi d’una majoria de catalans, així com d’una majoria d’espanyols.

Aquesta reforma constitucional ha de preveure, en allò referit a l’organització territorial de l’Estat, almenys quatre grans qüestions: el reconeixement de les aspiracions nacionals de Catalunya; unes noves regles per al repartiment competencial que millorin l’autogovern de la Generalitat des del respecte i la lleialtat institucional; un acord sobre el finançament autonòmic que doti de recursos necessaris per al sosteniment de les grans polítiques públiques; i l’establiment d’un Senat federal com a mecanisme de representació territorial de les comunitats autònomes, facilitant així la seva participació en la presa de decisions en l’àmbit estatal.

Els socialistes catalans i espanyols hem recollit la nostra proposta en els acords de Granada i la Declaració de Barcelona.

Més Autonomia

Els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya necessitem i estem en condicions de donar un salt endavant en matèria d’autogovern. Necessitem més autonomia: eliminant duplicitats, interferències, conflictes de competències, malbaratament de recursos i energies. Hem de desenvolupar les previsions de l’Estatut de 2006, culminar el traspàs de les transferències pendents, impulsar la reforma de lleis orgàniques estatals com la que regula el poder judicial i l’administració i les hisendes locals. Volem reforçar les polítiques d’ordenació, defensa i promoció de la llengua catalana, especialment pel que fa a les competències d’educació i cultura. I volem incorporar a la Constitució el reconeixement dels drets històrics de Catalunya, avui recollits en l’article 5 de l’Estatut d’Autonomia, així com competències derivades de la singularitat catalana com les relatives a seguretat. Ens cal també reforçar els mecanismes de participació en la definició i desplegament de les polítiques de l’Estat, així com els instruments de cooperació entre els diversos nivells d’administració. També volem un tractament específic que faci possible el ple exercici de la capitalitat de Barcelona a partir del reconeixement de la seva importància estratègica i simbòlica.

Som plenament conscients que part de la insatisfacció existent a Catalunya es deriva de la manca de reconeixement d’elements simbòlics referits a la seva identitat nacional i a la seva història.

Per superar aquesta insatisfacció, ens proposem:

  • Aprovar una Proposició de Llei Orgànica de reconeixement i empara de la pluralitat lingüística d’Espanya.
  • Culminar el reconeixement de la pluralitat lingüística al Senat.
  • Assegurar la presència de Catalunya i de les cultures catalana i aranesa a la UNESCO, i creació a Barcelona d’una oficina tècnica de coordinació de la presència en aquest organisme internacional de les diverses llengües i cultures espanyoles.
  • Resoldre qüestions relatives a la memòria històrica, com l’anul·lació radical i expressa del judici al president Lluís Companys, avançant en el camí dels esforços realitzats en aquest àmbit a través de la Llei de Memòria Històrica, així com de tots els altres processos i sentències o resolucions dictades per òrgans penals o administratius del franquisme per raons ideològiques, polítiques o de creences.

Els acords de Granada i la Declaració de Barcelona contenen els nostres compromisos al respecte.

Pedro+Miquel

Resolver un problema profundo, que se ha ido agravando en los últimos cinco años no es una tarea fácil. Requiere voluntad política, claridad de ideas y liderazgo. Y requiere trabajar coordinadamente en favor de los cambios Cataluña adentro y Cataluña hacia fuera. Para alcanzar estos objetivos los socialistas, como federalistas, tenemos la voluntad y los objetivos claros. Y también el liderazgo. Un liderazgo catalán y un liderazgo español trabajando juntos. En Cataluña el liderazgo de Miquel Iceta que, una vez cerrada la etapa de dificultades del PSC, ofrece una alternativa a la falsa disyuntiva que se nos presenta entre inmovilismo y ruptura. Miquel Iceta ha propuesto encabezar una tercera vía, una solución transversal e inclusiva, capaz de dar respuesta a los anhelos mayoritarios de la ciudadanía de Cataluña. Unos anhelos de mayor autonomía, mejor financiación y transformación de España, junto con el trabajo constante para reducir las desigualdades, lograr mayores cotas de justicia social y una prosperidad que no deje a nadie atrás. Pedro Sánchez encabeza la alternativa al Partido Popular, el esfuerzo para hacer de España un país mejor, progresista y federal, en el que una gran mayoría de catalanes y catalanas puedan sentirse cómodos para construir juntos un futuro mejor.

España Federal

Existe un problema de encaje entre Cataluña y el resto de España. Un problema complejo, de raíces profundas y una causa bien concreta y relativamente reciente: la Sentencia del Tribunal Constitucional que alteró el Estatuto aprobado en referéndum por los ciudadanos y ciudadanas de Cataluña.

La ausencia de diálogo entre los gobiernos de Cataluña y España en los últimos cinco años no ha hecho sino agravar el problema.

Está claro que este problema no tendrá una solución unilateral ni ilegal. La mayoría de los catalanes quieren encontrar una solución a través del diálogo, la negociación y el pacto, que debería culminar en una reforma constitucional federal.

Un pacto que debería servir para fortalecer el autogobierno de Cataluña, mejorar su financiación y reconocer el carácter plurinacional de España que ha de convertirse en un Estado plenamente federal.

Este pacto debería ser ratificado en las urnas por la ciudadanía de Cataluña y el conjunto de los ciudadanos españoles.

España necesita una reforma profunda de nuestra Constitución. Los socialistas llevamos años apuntando la necesidad de renovar el pacto político, social y territorial que nos dimos en 1978. Además de la necesaria modernización y actualización del texto, la transformación de España en un Estado plenamente federal debe servir también para profundizar en su esencia democrática y para garantizar su carácter social, respondiendo a los anhelos de cambio de una mayoría de catalanes, así como de una mayoría de españoles.

Esta reforma constitucional debe prever, en lo referido a la organización territorial del Estado, al menos cuatro grandes cuestiones: el reconocimiento de las aspiraciones nacionales de Cataluña; unas nuevas reglas para el reparto competencial que mejoren el autogobierno de la Generalitat desde el respeto y la lealtad institucional; un acuerdo sobre la financiación autonómica que dote de recursos necesarios para el sostenimiento de las grandes políticas públicas; y el establecimiento de un Senado federal como mecanismo de representación territorial de las comunidades autónomas, facilitando así su participación en la toma de decisiones en el ámbito estatal.

Mejor Financiación

El autogobierno que necesitamos requiere de una mejor financiación, tanto en lo relativo a la calidad,  como a la cantidad. Necesitamos restablecer la equidad en el esfuerzo de reducción del déficit público que se ha desequilibrado en favor de la Administración General del Estado y en detrimento de los gobiernos autonómicos y locales. Queremos una financiación que, siendo solidaria, no sea injusta respecto de los que más contribuyen y por ello queremos que se respete la llamada ordinalidad, es decir, que la contribución interterritorial no coloque en peor condición relativa a quien contribuye con respecto de quien se beneficia. Queremos resolver las disfunciones observadas en la financiación de la sanidad y de la dependencia, así como constituir el Consorcio Tributario recogido en el Estatuto de Autonomía. Los acuerdos de Granada contienen nuestros compromisos al respecto.

Conviene también revisar los compromisos inversores del Estado en Cataluña. En los últimos años la falta de recursos ha ralentizado o paralizado algunas de las inversiones programadas para Cataluña que se habían impulsado con la intención de dar respuesta a algunas necesidades históricas y paliar el déficit existente en materia de transporte viario y ferroviario. En concreto, queremos:

  • Recuperar el nivel de inversión del Estado en Cataluña, mediante la prórroga de la Disposición Adicional 3ª del Estatuto para garantizar que los Presupuestos Generales del Estado destinen el porcentaje de inversión que corresponde a la participación de Cataluña en el PIB.
  • Finalizar la construcción del Corredor Mediterráneo, desde Algeciras hasta la frontera francesa, conectando los puertos de Tarragona y Barcelona.
  • Facilitar las conexiones de los puertos de Cataluña y otros grandes centros productivos con el ferrocarril de ancho UIC, utilizando mecanismos de colaboración público-privada para agilizar el desarrollo de estas infraestructuras estratégicas y fundamentales para la recuperación económica.
  • Mejorar la red de cercanías del ferrocarril, mediante un impulso a la modernización de las estaciones, las vías, las catenarias y la señalización.
  • Crear un consorcio integrado por el Estado, la Generalitat y los ayuntamientos implicados con el objetivo de priorizar, ejecutar y hacer el seguimiento de las inversiones previstas en el Plan de Cercanías de Barcelona 2008-2015.
  • Finalizar los proyectos de soterramiento de las vías convencionales de Ferrocarril en L’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Sant Feliu de Llobregat y Montmeló.

 

Más Autonomía

Los ciudadanos y las ciudadanas de Cataluña necesitamos y estamos en condiciones de dar un salto adelante en materia de autogobierno. Necesitamos más autonomía: eliminando duplicidades, interferencias, conflictos de competencias, derroche de recursos y energías. Debemos desarrollar las previsiones del Estatuto de 2006, culminar el traspaso de las transferencias pendientes, impulsar la reforma de leyes orgánicas estatales como la que regula el poder judicial y la administración y las haciendas locales. Queremos reforzar las políticas de ordenación, defensa y promoción de la lengua catalana, especialmente en cuanto a las competencias de educación y cultura. Y queremos incorporar a la Constitución el reconocimiento de los derechos históricos de Cataluña, hoy recogidos en el artículo 5 del Estatuto de Autonomía, así como competencias derivadas de la singularidad catalana como las relativas a seguridad. Necesitamos también reforzar los mecanismos de participación en la definición y desarrollo de las políticas del Estado, así como los instrumentos de cooperación entre los diversos niveles de administración. También queremos un tratamiento específico que haga posible el pleno ejercicio de la capitalidad de Barcelona a partir del reconocimiento de su importancia estratégica y simbólica.

Somos plenamente conscientes de que parte de la insatisfacción existente en Cataluña se deriva de la falta de reconocimiento de elementos simbólicos referidos a su identidad nacional y a su historia.

Para superar esta insatisfacción, nos proponemos:

  • Aprobar una Proposición de Ley Orgánica de reconocimiento y amparo de la pluralidad lingüística de España.
  • Culminar el reconocimiento de la pluralidad lingüística en el Senado.
  • Asegurar la presencia de Cataluña y de las culturas catalana y aranesa en la UNESCO, y creación en Barcelona de una oficina técnica de coordinación de la presencia en este organismo internacional de las diversas lenguas y culturas españolas.
  • Resolver cuestiones relativas a la memoria histórica, como la anulación radical y expresa del juicio al president Lluís Companys, avanzando en el camino de los esfuerzos realizados en este ámbito a través de la Ley de Memoria Histórica, así como de todos los demás procesos y sentencias o resoluciones dictadas por órganos penales o administrativos del franquismo por razones ideológicas, políticas o de creencias.
  • Finalizar los proyectos de soterramiento de las vías convencionales de Ferrocarril en L’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Sant Feliu de Llobregat y Montmeló.

Los acuerdos de Granada y la Declaración de Barcelona contienen nuestros compromisos al respecto.